۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۵۶۱۷۰۳
عضو شورای حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

حوزه جای اخذ مدرک نیست| ضرورت رعایت زی طلبگی از سوی طلاب

عضو شورای حوزه علمیه مازندران بر ضرورت رعایت زی طلبگی از سوی حوزویان تأکید کرد و گفت: حفظ شأن و قداست جایگاه روحانیت با رعایت زی طلبگی از سوی طلاب و حوزویان محقق خواهد شد.
امام جمعه نوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در نشست اساتید و طلاب مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر با تبریک فرا رسیدن ماه شعبان به ویژه ولادت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع)، این ایام را فرصتی برای درک عمیق معنوی برای طلاب حوزه دانست.

وی با بیان این که ماه های رجب و شعبان دروازه ورود به ماه ضیافت الهی است، افزود: طلاب به عنوان مروجان دین و معارف اهل بیت(ع) در جامعه نباید لحظات معنوی ماه های رجب و شعبان را به راحتی از دست دهند.

مسؤول مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر با اشاره به این که بهره گیری معنوی از لحظات معنوی ماه های رجب و شعبان همواره مورد تأکید عالمان و بزرگان دینی ما بوده است، خاطرنشان کرد: طلبه ای که می خواهد به درجات رفیع معنوی دست پیدا کند باید نهایت بهره را از این ماه های با فضیلت الهی ببرد.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که تقویت اخلاق و معنویت همواره یکی از مهم ترین و محوری ترین برنامه های حوزه های علمیه بوده است، تصریح کرد: عالمان بزرگ دینی اخلاق و معنویت را مقدم تر از مسائل علمی در حوزه می دانستند.

وی با اشاره به این که طلبه ای که از لحاظ علمی به درجات رفیعی در حوزه دست پیدا می کند اگر در مسائل اخلاقی و معنوی سست و ضعیف باشد جایگاه خود را در جامعه از دست خواهد داد، خاطرنشان کرد: هدف امروز حوزه های علمیه تربیت طلاب مهذب و در تراز انقلاب اسلامی است.

مسؤول مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر با بیان این که توجه و تأکید ویژه علما به مباحث اخلاقی در حوزه به معنای بی توجهی به بنیه علمی و پژوهشی طلاب نیست، تصریح کرد: طلاب باید علم دین را با معنویت و اخلاق بیاموزند تا بتوانند در جامعه اثرگذار باشند.

حجت الاسلام مشایخ با اشاره به این که روحانیت وارثان انبیاء و اولیای الهی در جامعه امروز هستند، خاطرنشان کرد: اگر خدای ناکرده یک طلبه و یا روحانی در مسائل اخلاقی و معنوی دچار لغزشی شود این مسأله موجب بدبینی مردم نسبت به دین می شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفانه یکی از آسیب هایی که طلاب ما را تهدید می کند عدم هدفگذاری مشخص در ورود به حوزه است، تصریح کرد: برخی ها تنها با هدف اخذ مدرک وارد حوزه می شوند که به طور حتم این افراد نمی توانند مدارج عالی را در حوزه دست یابند.

مسؤول مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر با بیان این که با گذری به سیره علمی و عملی عالمان بزرگ شیعه می بینیم که آنها در دوران جوانی حتی لحظه ای از عمر خود را به بطالت نگذرانده اند، بیان داشت: متأسفانه امروز شاهد این هستیم که طلاب برای اوقات فراغت خود هیچ برنامه مفیدی ندارند و این یک آسیب جدی است.

حجت الاسلام مشایخ با تأکید براین که طلبه باید برای همه لحظات عمر خود برنامه داشته باشد، خاطرنشان کرد: طلبه ای که می خواهد برای اسلام، انقلاب و مردم مفید باشد باید خوب درس بخواند و لازمه خوب درس خواندن برنامه ریزی صحیح است.

وی با بیان این که مطالعه سیره علما برای طلاب حوزه بسیار ضروری و مفید خواهد بود، تصریح کرد: طلبه برای موفقیت در مسیر زندگی خود نیازمند الگو است که عالمان بزرگ شیعه می توانند بهترین الگو برای طلاب جوان حوزه باشند.

مسؤول مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر با تأکید براین که امروز شکوفایی اخلاقی و تربیتی در حوزه باید یک اصل مهم و محوری تلقی شود، خاطرنشان کرد: اجرای منظم و مستمر دروس اخلاق و همچنین برنامه های تربیتی می تواند موجب جهت دهی به روش طلاب در دوران طلبگی شود.

حجت الاسلام مشایخ در ادامه سخنان خود بر ضرورت رعایت زی طلبگی از سوی حوزویان تأکید کرد و گفت: حفظ شأن و قداست جایگاه روحانیت با رعایت زی طلبگی از سوی طلاب و حوزویان محقق خواهد شد.

وی با تأکید بر این که طلاب نباید با بی توجهی به زی طلبگی شأن و جایگاه روحانیت را خدشه دار کنند، افزود: امروز دشمنان و بدخواهان دین و روحانیت در انتظار نشسته اند تا کوچکترین مسأله در جامعه اسلامی را به تبلیغ علیه دین، اسلام و روحانیت تبدیل کنند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات